Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Börzsönyi Erdei Vándortáborban jártunk

2018. augusztus 8-14. között 16 kölcseys diáknak lehetősége nyílt arra, hogy részt vegyen egy erdei
vándortáborban, a Börzsönyben. A vándortábor időtartama 7 nap és 6 éjszaka volt, a túratáv hossza
60km. Éjszakai szállásaink Diósjenőn, Pénzásáson, Kútberekben és Bernecebarátiban voltak.
Első nap a Diósjenői Erdei Szabadidőparkban egy kézműves foglalkozáson vettünk részt, majd
folytattuk a szabadidőpark játékaival, állatsimogatójával és bátorságpróbájával. Onnan
kapaszkodtunk fel második nap a legendák földjére, a Kámorra, bepillantottunk a Kámori-lyukba és
megnéztük az árpád-kori földvár maradványait is. Harmadik nap a Pénzásási Turistaháztól a Karajsó
oldalában a „Törökasszony útján” feljutottunk Tábor-tetőre, és onnan egyenesen Drégely várát
céloztuk meg. Megismertük a vár, és a várvédők hősi történetét, majd onnan a sárga Mária-jelzésen
Kútbereki Turistaház felé vettük utunkat. A negyedik nap ellátogattunk innen a Honti szakadékhoz,
Honton fagyiztunk, majd betértünk az Arnold majori pásztor múzeumba elzarándokoltunk a Tsitári
kegyhelyhez és bekukkantottunk a sötét Szondi-alagútba. Ötödik nap Kútberekről átgyalogoltunk a
Bernecebaráti Domszky Pál Nomád Táborhelyre, ahol megtudtuk, hogy milyen a munkája egy
erdésznek. Hatodik nap az utolsó túraszakaszt kerékpárral teljesítettük. Először a Kemencei Erdei
Múzeumvasútig túráztunk, ahonnan kisvasúton jutottunk el Fekete-völgybe, ahol megtudhattuk
milyen súlyos károkat okozhat a hegyekben egy árvíz, és göriztünk, amin keresztül megismertük az
egykori famunkások közlekedési szokásait, és azt, hogy hogyan használták fel ehhez a gravitációt.
Kisvonattal jutottunk el a kemencei strandra, majd a Kemencei Erdei Múzeumvasút végállomására.
Utolsó nap már csak bőrdíszműves foglalkozáson vettünk részt és hazaindultunk.
Nagyon jól éreztük magunkat. Bár elfáradtunk, mégis tervezgetni kezdtük a jövő évi táborunkat.